Få hjelp av chatroboten Nora

Noen ganger kan det være vanskelig å finne svar på akkurat det du lurer på, og det er ikke alltid det passer seg å ta opp telefonen å ringe. I tillegg kan terskelen for å stille spørsmål uten å oppgi hvem du er, eller trenge å snakke med noen, være lavere på chat enn over telefon. Derfor har Kredinor utviklet chatroboten Nora.

nora_chatroboten

Smartbetaler er et konsept i regi av Kredinor som lærer norsk ungdom hva inkasso er, hvilke rettigheter du har, hvorfor det koster penger hvis du betaler for sent og hvilke konsekvenser det kan få hvis regningen ikke blir betalt. Dette gjør vi gjennom innhold og ulike verktøy på Smartbetaler.no og via vårt undervisningskonsept Læringstimen. Gjennom Nora tilbyr Kredinor nå også enkel og øyeblikkelig hjelp og svar på inkassorelaterte spørsmål – via chat.

Hva kan Nora hjelpe deg med?

Nora er en kunstig intelligent robot som ved hjelp av trening fra oss mennesker blir klokere over tid.  Nora er i første omgang kun tilgjengelig på Kredinor.no, og kan av personvernhensyn ikke svare på saker med personlig informasjon eller gi konkret saksinformasjon. Målet er at løsningen videreutvikles slik at Nora også kan besvare slike spørsmål, men på Kredinor sine innloggede sider (Min side). Det krever at du har en sak hos Kredinor.

Nora skal altså kunne svare på det meste av generelle inkassorelaterte spørsmål. Lurer du for eksempel på hva inkasso er, når en betalingsanmerkning slettes eller hva et salær er – vil Nora gi deg svar med en gang. Eventuelt vil hun gi deg link til hvor du kan lese mer om det du spør etter.

Skulle du likevel ha behov for å snakke med et menneske er Kredinor sin kundeservice tilgjengelig og der for å hjelpe deg – så ikke nøl med å ta kontakt.

Du kan lese mer og spørre Nora her.